Om Lillytex
Lillytex har sitt säte med lager och kundtjänst i Kinna, som ligger i Marks kommun, några mil utanför Borås. Företagets postadress är Kyrkogatan 3, 511 54 Kinna. Lillytex AB är ett svenskt företag med org.nr: 559446-1278. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].
Leverans
Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar inom Sverige. Våra fraktkostnader inom Sverige ligger på 59 kr (PostNord) och 99 kr (DHL). Vi erbjuder alltid fri frakt vid köp över 599 kr. Du kan själv välja mellan att få ditt paket levererad med Postnord eller DHL i kassan. Fraktkostnad till länder utanför Sverige är från 149 kr med PostNord, DHL eller FedEx. I dagsläget erbjuder vi inte fri frakt utanför Sverige. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].
Beställningsvara
När en produkt har märkningen "beställningsvara" gäller inte våra normala leveranstider. Om du handlar en produkt som finns på lager och en produkt som är en beställningsvara skickas hela din beställning när beställningsvaran har kommit in till vårt lager. Vi vill uppmärksamma dig om att i kassan står det "snabb leverans 1-3 vardagar" fast det är en beställningsvara.
Ej uthämtad leverans
Om du inte hämtar ut din leverans hos ombudet debiterar vi dig för returfrakt och hanteringskostnad på 229 kr.
Prisgaranti
På Lillytex handlar du med 100% prisgaranti. Det betyder att om du inom 14 dagar efter köp hittar samma vara till ett lägre pris hos någon annan återförsäljare betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Hittar du samma vara till ett lägre pris hos en annan återförsäljare innan du ska handla hos oss på Lillytex så matchar vi självklart det priset. Hos oss ska du alltid känna att du får Sveriges vassaste priser på hemtextil.
Villkor för prisgaranti
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Betalning
Vi erbjuder alla våra kunder olika betalsätt med Klarna Checkout. Det är Klarna som styr vilka betalningsmetoder som erbjuds till dig som kund, dessa kan variera. När du väljer att slutföra ditt köp hos oss är det även Klarnas villkor du accepterar. Vänligen kontakta Klarna vid eventuella frågor rörande betalning.
Vid köp av varor på Lillytex har du som kund en 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Ångerrätt gäller ej på metervaror och för varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl. Genom att köpa produkter som är metervaror, godkänner du att det inte finns någon ångerrätt för sådana varor. Varan bör returneras till oss i sitt ursprungliga skick och i den ursprungliga förpackningen. Vänligen inkludera samtliga originaldokument för produkten, inklusive pappskiva med tvättråd och liknande. Om din retur kräver extra arbete, såsom noggrann vikning av en gardin i dess förpackning eller beställning av nytt förpackningsmaterial från leverantören, kan en värdeminskningsavgift på minst 50 kr tillkomma.
Tänk på att hämta ut ditt paket även vid ett ångrat köp. Om du inte hämtar ut ditt paket från postombudet kommer vi att debitera dig 229 kr för returfrakt och hanteringskostnad.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Returadress:
Lillytex AB
Kyrkogatan 3
511 54 Kinna
Ångerrätten gäller inte vid:
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Ansvarsbegränsning
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post- och telestyrelsens hemsida.
Vi nyttjar cookies för att:
Vill du inte acceptera kakor kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av kakor eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en kaka. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade kakor raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.
Genom att handla hos LillyTex accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareför aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. LillyTex är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.
Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord och DHL.
Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder MailChimp för utskick av nyhetsbrev.
Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
Ansvarig för dataskydd
Lillytex är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.