✓ Fri frakt vid 699 kr ✓ Snabba leveranser ✓ Trevlig kundtjänst

Köpvillkor


Om Lillytex
Lillytex har sitt säte med lager och kundtjänst i Kinna, som ligger i Marks kommun, några mil utanför Borås. Företagets postadress är Kyrkogatan 3, 511 54 Kinna. Lillytex ingår i Lillybox AB med org.nr: 556916 - 0632. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected]

Leverans
Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar. Våra fraktkostnader ligger på 39 kr (DHL) och 59 kr (Postnord). Vi erbjuder alltid fri frakt vid köp över 699 kr. Du kan själv välja mellan att få ditt paket levererad med Postnord eller DHL i kassan. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected]

Beställningsvara
När en produkt har märkningen "beställningsvara" gäller inte våra normala leveranstider. Om du handlar en produkt som finns på lager och en produkt som är en beställningsvara skickas hela din beställning när beställningsvaran har kommit in till vårt lager. Vi vill uppmärksamma dig om att i kassan står det "snabb leverans 1-3 vardagar" fast det är en beställningsvara. 

Ej uthämtad leverans
Om du inte hämtar ut din leverans hos ombudet debiterar vi dig för returfrakt och hanteringskostnad på 229 kr.

Prisgaranti
På Lillytex handlar du med 100% prisgaranti. Det betyder att om du inom 14 dagar efter köp hittar samma vara till ett lägre pris hos någon annan återförsäljare betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Hittar du samma vara till ett lägre pris hos en annan återförsäljare innan du ska handla hos oss på Lillytex så matchar vi självklart det priset. Hos oss ska du alltid känna att du får Sveriges vassaste priser på hemtextil.

Villkor för prisgaranti

  • Prisgarantin kan endast användas av privatpersoner
  • Prisgarantin gäller 14 dagar från lagd order
  • Vi prismatchar endast mot svenska företag, det vill säga butiker med svenskt momsregistreringsnummer
  • Det lägre priset måste vara ett ordinarie pris hos återförsäljare och omfattar inte rea, utförsäljning, rabattkod, erbjudande, bonuspoäng eller liknande
  • Priset måste vara aktuellt hos den andra återförsäljaren och du måste kunna styrka det lägre priset med t.ex. foto, annons, länk eller liknande
  • Produkten med det lägre priset måste vara identisk med den produkt Lillytex säljer

Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning
Vi erbjuder alla våra kunder olika betalsätt med Klarna Checkout. Det är Klarna som styr vilka betalningsmetoder som erbjuds till dig som kund, dessa kan variera. När du väljer att slutföra ditt köp hos oss är det även Klarnas villkor du accepterar. Vänligen kontakta Klarna vid eventuella frågor rörande betalning.

 

Ångerrätt

Vid köp av varor på Lillytex har du som kund en 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Ångerrätt gäller ej på metervaror. Genom att köpa produkter som är metervaror, godkänner du att det inte finns någon ångerrätt för sådana varor. Tänk på att hämta ut ditt paket även vid ett ångrat köp. Om du inte hämtar ut ditt paket från postombudet kommer vi att debitera dig 229 kr för returfrakt och hanteringskostnad.

Vid nyttjande av din ångerrätt: 

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till [email protected] I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom 30 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står själv för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid ångrat köp, produkterna bör därför skickas välpaketerat och i ursprunglig förpackning. Vi rekommenderar att du skickar din retur spårbart. 
  • Vi erbjuder även en förbetald returetikett för 59 kr (tyngre varor är priset 149 kr). Kontakta vår kundtjänst för mer information.
  • Returer som återsändes mot postförskott eller efterkrav löser vi inte ut och köpet betraktas i detta fall som fullgjort.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Returadress:
Lillytex
c/o Lillybox AB
Kyrkogatan 3
511 54 Kinna

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt (metervaror), som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
  • För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här. 


Reklamation och klagomål

 Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning 

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

    

Information om Cookies

 Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post- och telestyrelsens hemsida.

 Vi nyttjar cookies för att:

  • Spara kundkorgens innehåll mellan sidvisningar/besök. 
  • Spara tidigare sidvisningar för att påverka framtida sidvisningar. 
  • Presentera kunden med innehåll i viss ordning eller efter vissa kriterier. 
  • Komma ihåg användaren mellan besök. 
  • Samla generell besöksstatistik. 

Vill du inte acceptera kakor kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av kakor eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en kaka. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade kakor raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.

Personuppgifter

 Genom att handla hos LillyTex accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareför aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. LillyTex är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.

Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord och DHL.

Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder MailChimp för utskick av nyhetsbrev.

Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

Ansvarig för dataskydd
Lillytex är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.   Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

  

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

  

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr 

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.